lördag 6 oktober 2012

Hej&håå

God morgon världen,

Trivsam lördag, antar jag! Här ska vi köra på dagens tema - Carpe Diem
I dag kör vi en dag på Kyrkberget, familjedag som gäller. Jag tänker lite lätt tillbaka på förra årets familjedag, som jag inte tillbringade på plats. Utan fick sitta & vaka över morfar istället! Årsdagen närmar sig med stormsteg. Det gör ont i hjärtat!

 
September 2011


Texten som jag läste på begravningen:
Snälla gråt inte vid min grav.
Jag finns inte där, jag har gett mig av.
Min kropp var så sliten, mitt huvud så tungt.
Nu vilar jag i den eviga vilan så lugnt.
Men var inte ledsen min vän för allt som var jag,
Finns fortfarande med dig i minnet var dag.
När du vaknar finns jag där.
Doften av ditt morgonkaffe jag är.
Jag är vinden som leker i ditt hår.
Det är jag som väcker våren år efter år.
Jag är omtanken som håller dig varm.
Jag är hjärtat som slår i din barm.
Jag är fåglarna som cirklar över vår stuga.
Jag är surret från utedassets fluga.
Jag är maskrosorna som frodas i din rabatt
Jag finns i barnbarnens ögon, i deras bus och skratt.
Jag är sportkommentatorns upprörda röst.
Jag är svampen i skogen när det lider mot höst.
Jag är den oväntade pengen i fickans gömma.
Jag är allting du aldrig kommer att glömma.
Jag är det nyrökta fläskets smak av salt.
Ja leta bara i ditt minne, och jag finns överallt.
Jag har inte lämnat dig, detta är inte adjö.
Ty minnet av någon du älskat kommer aldrig någonsin att dö.
Så snälla vän gråt inte mer för mig.
Ty jag kommer alltid att finnas här och vaka över dig.

1 kommentar: